Ateenan merimieskirkko

Ateenan merimieskirkko on kirkko, turvapaikka ja olohuone suomalaisille ja Suomen ystäville.

Ateenan merimieskirkko sijaitsee Ateenan keskustassa, lähellä Syntagma-aukiota ja parlamenttitaloa, aivan kaupungin ydinkeskustassa. Ateenan merimieskirkko on suur-Ateenan alueella asuvien suomalaisten kotikirkko, mutta suomalainen työ ulottaa toimintansa kattamaan koko manner-Kreikan. Tarjoamme palveluja hyvin monenlaisissa elämäntilanteessa oleville ihmisille.

Suomen Merimieskirkko on harjoittanut toimintaansa manner-Kreikassa jo vuodesta 1987. Aikaisempi toimipiste Pireuksen satamakaupungissa ja nykyinen toimipaikka Ateenassa ovat olleet tärkeitä kohtaamispaikkoja suomalaisille ja muille pohjoismaalaisille Kreikassa.

Ateenan merimieskirkon sekalainen seurakunta koostuu erilaisista ihmisistä. Kirkolle ovat tervetulleita kaikki – elämäntilanteesta, kansalaisuudesta ja vakaumuksesta riippumatta. Koska jokainen meistä on ollut joskus Ateenassa ensimmäistä kertaa, haluamme ottaa uudet tulokkaat lämpimästi vastaan ja tarjoamme apuamme tarvittaessa. Tähän yhteisöön ei ole koeaikaa. Toivotamme sinut tervetulleeksi kirkolle, olitpa sitten vauva tai vaari, turisti, ulkosuomalainen tai merenkulkija.

Sijaintimme

Ateenan merimieskirkko toimii Ruotsin ulkomaankirkon tiloissa osoitteessa Apollonos 6, Ateena 10557. Yhteistyö on jatkunut koko 36-vuotisen historian ajan.

Merimieskirkon palveluja Ateenassa

Ateenan Merimieskirkko on suomalainen kohtauspaikka, jossa voi lukea suomalaisia lehtiä, nauttia päiväkahvit kahvilassa, käydä kirjastossa ja osallistua harrastustoimintaan.

Muita työmuotojamme ovat mm. opastukset sekä koti-, laitos-, työpaikka- ja koulukäynnit.